Pages

Wednesday, February 16, 2011

SALAM MAULIDUR RASUL :)






...
12 RABIULAWAL.. bulan yang penuh bermakna sekali. Kenapa? kerana ia merupakan bulan kita menyambut kelahiran Nabi Muhammad S.A.W. Setiap tahun..Umat islam menyambutnya. Pada hari tersebut kita akan beramai-ramai mengucapkan selawat ke atas our Prophet Muhammad S.A.W..malah bukan saja pada bulan tersebut kita menngucapkan selawat ke atas Nabi..sebaliknya setiap hari..setiap masa..setiap saat..setiap detik..

Sabda Nabi S.A.W “ Dari Ibnu Mas’ud r.a. bahawa Rasulullah s.a.w bersabda : Orang yang terdekat denganku pada hari kiamat ialah orang yang paling banyak berselawat kepadaku.” ( Hadis Riwayat At-Trimidzi )

........... cuba tengok gmbar at bawah nie..kompem2 korang twu en ape yg nak aku sampaikan.. :) ya!! makan dalam dulang!! bila kita akan merasa makan dalam dulang mcm nie?? ya!! betol lg!! time kita smbut maulidur rasul. :)



* tingat time kecik2 dulu ikut family pg masjid utk menyambut Maulidur Rasul..Dulu2 meriah..ag2 part makan lam dulang la..seronok sangat! nyummy3!! :)
dan sampai ke saat ini still lagi ikot family pergi masjid utk menyambutnya..tp kali nie tiada kesempatan..kerana masing2 bz nan study..if cuti pon..tak dapat nak balik.. :( sehari jep..mcmane..if rumah dekat ta pew la jg en..pity2..
berbalik semula tentang makan dulang..huih! meriah..suka sangat..even makanannya tak sesedap kennyrogers n mcD! tapi nikmat makan bersama-sama itu lain..sedap tak terkata!why?? sebab kitew makan ramai2..1 dulang uh dalam 4 orang..ingat ag time nak amik makanan at khemah yg telah disediakan..haih..jenuh..kalah barisan nak beli tiket wayang tgok citew khurafat! hew hew masing2..tak sabar..yg tak boleh blah makcik2..aduhh..prangai pon mcm budak2..klaka.. :'D berebut2 jg uh..huih. Dan seperti biasa..pada majlis sambutan Maulidur Rasul diadakan ceramah dan persembahan nasyid.. :) suka! dan tak lupa juga perarakan beramai-ramai..ouh..terkenang zaman sekolah agama dulu2.. :)indah dan seronok sangat kan sambut Maulidur Rasul ni...

P/S : PASTIKAN NIAT ANDA PERGI MASJID ATAU DI MANA-MANA SAJA UNTUK MENYAMBUT SAMBUTAN MAULIDUR RASUL ITU BETUL DAN IKHLAS..BUKAN SEBAB NAK MAKAN DALAM DULANG OK!

SALAM MAULIDUR RASUL :)

Bersua Lagi..

No comments:

Post a Comment